Hoće li se riješiti prometne gužve u Zagrebu? Što kažu oni koji će se kandidirati za mjesto prvog čovjeka Zagreba?

Stanovnici Zagreba i svi koji posjećuju naš glavni grad suočavaju se sa sve većim problemima u prometu. U posljednje četiri godine, Zagreb je registrirao dodatnih 40 tisuća automobila, što je značajno povećalo prometne gužve i otežalo svakodnevno kretanje građana. Osjećaj frustracije i beznađa raste.

Gradonačelnik Tomislav Tomašević obećava ulaganja u nove ceste, mostove i garaže, predstavljajući prometna rješenja kao glavni adut za još jedan mandat. No, pitanje ostaje: Hoće li njegova rješenja doista smanjiti prometne gužve? Kritike oporbe i pojedinih stručnjaka nisu izostale; tvrde da se trenutna vlast suočava s ozbiljnim izazovima i nedostatkom vizije za dugoročno rješavanje problema.

Kako su javne rasprave pokazale, prometni kaos ne pogađa samo vozače, već utječe na kvalitetu života svakog građanina Zagreba. Oko 80% putnika svakodnevno se suočava s kaosom na prometnicama, a mnogi od njih smatraju kako je situacija u prometu toliko loša da nikada nije bila gora. Ne možemo zanemariti posljedice ovog problema koji se reflektiraju na našu produktivnost, zdravlje i općenito zadovoljstvo životom u gradu.

Zagreb zaslužuje prometnu politiku koja će se prilagoditi potrebama svojih građana i hvatanju u koštac s izazovima budućnosti. Pitanje nije samo koliko će novih cesti biti izgrađeno, već i kako će se osigurati da svi građani, neovisno o načinu prijevoza, imaju siguran i učinkovit način kretanja kroz naš grad.

Kandidati za čelno mjesto Hrvatske metropole su gostovali u emisiji Otvoreno na HRT-u  te iznijeli svoje poglede na prometnu situaciju. Mislav Herman iz HDZ-a, Dina Vasić nezavisna kandidatkinja, Davor Bernardić, također nezavisni, svi naglašavaju važnost hitne promjene u prometnom sustavu. Bernardić, primjerice, smatra kako su nužne druge vertikale unutar grada koje bi povezale različite dijelove Zagreba, poput naglašavanja da se Gajnice trebaju spojiti s centrom grada.

Vasić je na posebnu važnost stavila otvaranje većih koridora, posebno onih koji vode sa sjevera prema jugu, i obnovu stare Vlaške ulice, čime bi se omogućio fluidniji protok prometa. Njena kritika trenutnim prometnim rješenjima oslikava frustraciju mnogih građana koji se pitaju zašto nijedna od ideja koje je predstavila vlast još nije implementirana.

Također, važno je napomenuti kako se trenutna gradska vlast susreće s ozbiljnim kritikama što se tiče denivelacije prometa. Poluraspadnute tramvajska infrastruktura, koja nije obnovljena u posljednje tri godine, dodatno otežava situaciju. Postoje brojni projekti financirani kroz EU fondove koji se mogu iskoristiti za rješavanje ovih problema, no zainteresiranost za njihovo korištenje čini se da izostaje.

Davor Bernardić, nezavisni kandidat, dodaje kako vlast reciklira stare projekte umjesto da donosi inovativna rješenja potrebna Zagrebu danas.

Bernardić također ukazuje na važnost završetka Branimirove ulice i proširenja Kolakove ulice. Iako se čini da se mnoge prometne mjere samo planiraju, stvarnost je takva da se moramo suočiti s problemima koji su pred nama. Čak i produženje Vatikanske ulice može donijeti dugoročna rješenja za prometne gužve.

Mislav Herman iz HDZ-a istaknuo je da bi, kada bi preuzeli vlast, otvorili sve do sada zatvorene ulice, ali naglašava da je prije svega neophodno dovršiti obnovu grada nakon nedavnog potresa. Za njega, dok se to ne postigne, biciklističke staze i proširenje pješačkih zona ostaju na čekanju. Herman, postavlja pitanje učinkovitosti trenutne vlasti: „Zašto se smanjuju prometne trake i uvode biciklističke staze na putevima gdje ne voze biciklisti?“

Izazovi u obnovi infrastrukture nakon potresa dodatno kompliciraju situaciju. Kako obnova napreduje, broj prometnica koje su zatvorene ili smanjene stvara dodatne probleme. Među prioritetima mora biti proširenje alternativa i otvaranje novih cesta, kako bi se olakšao svakodnevni promet i smanjila frustracija vozača.

Osim toga, potrebno je revitalizirati prometne pruge tako da se Dubrava i Sesvete bez problema integriraju u urbanu strukturu Zagreba. Samo tako možemo osigurati da svi dijelovi grada budu lako dostupni, što će smanjiti broj automobila u centru i u konačnici olakšati svakodnevna putovanja svim građanima.

S obzirom na sve navedeno, postaje jasnije koliko je važno da budući gradonačelnik i gradske vlasti revidiraju svoje pristupe i smatraju alternativne prijedloge koji mogu doista poboljšati život u Zagrebu. Vrijeme je da se građani Zagreba konačno čuju i da se ozbiljno pristupi rješavanju problema prometnih gužvi, jer kvalitetan prometni sustav nije samo potreba – to je pravo građana. Svi mi zaslužujemo grad koji je funkcionalan, ali i ugodan za život.

Autor/ Božidar Bebek/ Totalno HR/ Izvor/ HRT/ Foto: Screenshot/ Ilustracija/ Totalno HR