Hosana! Cvjetnica – Nedjelja Muke Gospodnje! “Blago onome koji dolazi u ime Gospodnje” 

Hosana! Cvjetnica – Nedjelja Muke Gospodnje! “Blago onome koji dolazi u ime Gospodnje” 

Cvjetnica, poznata i kao Muka Gospodnja, označava početak Velikog tjedna, razdoblja dubokog razmišljanja i duhovne pripreme koja vodi do Uskrsa. U Katoličkoj Crkvi ovaj se dan slavi kao snažan podsjetnik na Isusov trijumfalni ulazak u Jeruzalem, trenutak slavlja koji će uskoro biti zasjenjen tmurnim događajima koji slijede.

Značaj tog dana proizlazi iz evanđeoskih izvještaja o Isusovom dolasku u Jeruzalem. Dok je jahao na magaretu, mnoštvo, ispunjeno uzbuđenjem i iščekivanjem, raširilo je svoje ogrtače na cesti i mahalo palminim i maslinovim grančicama, pozdravljajući ga kao Mesiju, kralja Izraela. Uzvikivali su: “Hosana! Blago onome koji dolazi u ime Gospodnje!”

Posebno je mahanje palminim grančicama imalo značajno značenje. U davna vremena palme su simbolizirale pobjedu, trijumf i kraljevsku obitelj. Koristeći ih da pozdrave Isusa, mnoštvo ga je priznalo kao pobjedničkog vođu i osobu od velike važnosti.

Međutim, Cvjetnica nije samo proslava pobjede; To je također dan oštrog kontrasta. Sam naziv “Nedjelja muke Gospodnje” nagovještava sjenu koja je bačena na taj radosni prizor. Evanđeoska čitanja za Cvjetnicu često uključuju pripovijest o Muci, koja pripovijeda o događajima Isusovog uhićenja, suđenja, patnje i raspeća, naglašava prolaznu prirodu zemaljske slave i služi kao dirljiv podsjetnik na konačnu žrtvu koju će Isus podnijeti za čovječanstvo.

Palme podijeljene i blagoslovljene na Cvjetnicu služe kao opipljiva poveznica s ovim povijesnim događajem. Župljani ih često nose kući i izlažu ih tijekom cijele godine kao podsjetnik na njihovu vjeru i simbol Kristove pobjede nad smrću. U mnogim tradicijama palme se spaljuju i koriste za stvaranje pepela za Čistu srijedu sljedeće godine, stvarajući cikličku vezu između početka korizme i početka Velikog tjedna.

Cvjetnica je, dakle, složen i višestruk dan. To je dan za proslavu Isusovog ulaska u Jeruzalem, za priznanje njegovog kraljevanja i za sjećanje na klicanje mnoštva. Ali to je također dan za razmatranje patnje i žrtve koju je podnio, za razmišljanje o krhkosti ljudskog laskanja i za pripremu naših srca za duboke događaje Velikog tjedna, koji će kulminirati u slavi Uskrsne nedjelje. To je trijumfalni dan obojen sjenom križa, snažan početak najsvetijeg tjedna u kršćanskom kalendaru.

Smrt našeg Spasitelja je nesebična žrtva, darivanje, znak dobrote, praštanja i pomirenja, proglas naše vjere, nade i ljubavi.

Tekst i foto/ Božidar Bebek/ Totalno.HR

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)